Politika kvality Ústavu

K zajištění plnění cílů a povinností Státního ústavu pro kontrolu léčiv (dále jen „Ústav“) vyhlašuje ředitel politiku kvality Ústavu s ohledem na

  • zákazníky (regulované subjekty), zainteresované strany a zaměstnance Ústavu,
  • platnou legislativu a normativní předpisy,
  • Statut Ústavu,
  • postavení Ústavu v národním a mezinárodním měřítku,
  • pravidla etiky a
  • interní protikorupční program.

Politika kvality je zohledňována při všech činnostech vykonávaných Ústavem a vedení Ústavu požaduje, aby se každý zaměstnanec podílel v rámci své působnosti na plnění politiky kvality.

Cíle a úkoly jsou dosahovány s využitím příslušné legislativy, při zachovávání etických a protikorupčních pravidel, environmentálního chování a bezpečnosti práce, průhledně, předvídatelně, s transparentní dokumentací činností Ústavu a s otevřeností k podnětům regulovaných subjektů a veřejnosti.

Cíle a úkoly směřují k naplnění politiky státu v oblasti veřejného zdraví a zohledňují obecně přijaté odborné standardy v oblasti lékové politiky.

Pro efektivní plnění politiky kvality ředitel Ústavu stanovil následující dlouhodobé záměry Ústavu podporující naplňování strategických cílů dále rozpracovaných ve Strategickém plánu Ústavu pro roky 2021 – 2025:

  • Poskytovat služby a plnit činnosti dané legislativními předpisy na vysoké úrovni, v reálně nejkratších časových termínech a v požadované kvaitě, zvyšovat spokojenost zákazníků a zainteresovaných stran a vytvářet příznivou image Ústavu.
  • Ukazatelem efektivnosti systému managementu kvality je pravidelné hodnocení jednotlivých aktivit útvarů Ústavu s ohledem na naplňování spokojenosti zákazníků a zainteresovaných stran Ústavu.
  • Usilovat o dosažení mezinárodního uznání činnosti Ústavu nejen v rámci agentur v EU. V této souvislosti podporovat aktivní účasti zástupců Ústavu při mezinárodní spolupráci v rámci Evropské agentury pro léčivé přípravky (EMA), Evropské komise (EK), Evropského ústředí pro kvalitu léčiv a zdravotní péče Rady Evropy (EDQM), Rady Evropy (RE) a dalších, systematicky sledovat jejich rozhodnutí a zapracovávat je do činností Ústavu.
  • Plnit podmínky pro zabezpečení činnosti Ústavu v souladu se zásadami systému managementu kvality a požadavky norem ČSN EN ISO 9001 a ČSN EN ISO/IEC 17025 v oblasti laboratoří.
  • Zvyšovat efektivitu a účinnost systému managementu kvality, k tomu využívat funkční informační systémy, moderní nástroje řízení, interní audity a uplatňovat opatření k nápravě a příležitosti ke zlepšení.
  • Zvyšovat kvalifikaci, odbornou způsobilost všech zaměstnanců a zabezpečovat jejich trvalý odborný růst zjišťováním potřeb a realizací plánů vzdělávání.
  • Vhodnými motivačními nástroji stimulovat své zaměstnance, kteří jsou základním zdrojem pro plnění úkolů Ústavu.
  • Udržovat potřebné materiální, technické a finanční zdroje pro neustálé zlepšování procesů.

V Praze dne 4. 10. 2024

MUDr. Tomáš Boráň, ředitel Státního ústavu pro kontrolu léčiv