Návrh Seznamu cen a úhrad ZP hrazených na poukaz k 1.2.2024
Návrh Seznamu ZP obsahuje úplný výčet zdravotnických prostředků předepisovaných na poukaz hrazených z veřejného zdravotního pojištění, včetně jejich maximálních cen a výše a podmínek úhrady.
Jedná se pouze o předběžné informace v rámci návrhu Seznamu ZP.
Návrh Seznamu ZP ve formátu XLS
- NS_20240201.xlsx, soubor typu xlsx, (1,92 MB) – plný soubor
- NS_20240201_i.xlsx, soubor typu xlsx, (18,83 kB) – přírůstky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240101_v2
- NS_20240201_d.xlsx, soubor typu xlsx, (20,71 kB) – úbytky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240101_v2
- NS_20240201_z.xlsx, soubor typu xlsx, (129,67 kB) – změny proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240101_v2
Návrh Seznamu ve formátu TXT – kódování Windows-1250
- NS_20240201_WIN1250.txt, soubor typu txt, (2,95 MB) – plný soubor
- NS_20240201_i_WIN1250.txt, soubor typu txt, (15,21 kB) – přírůstky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240101_v2
- NS_20240201_d_WIN1250.txt, soubor typu txt, (22,07 kB) – úbytky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240101_v2
- NS_20240201_z_WIN1250.txt, soubor typu txt, (177,39 kB) – změny proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240101_v2
Návrh Seznamu ve formátu TXT – kódování UTF-8
- NS_20240201_UTF8.txt, soubor typu txt, (3,03 MB) – plný soubor
- NS_20240201_i_UTF8.txt, soubor typu txt, (15,62 kB) – přírůstky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240101_v2
- NS_20240201_d_UTF8.txt, soubor typu txt, (22,32 kB) – úbytky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240101_v2
- NS_20240201_z_UTF8.txt, soubor typu txt, (181,7 kB) – změny proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240101_v2
Kategorizační strom
Informace k preskripčnímu omezení a vztahu k první preskripci po schválení revizním lékařem u úhradové skupiny 05.02.05.01 – systém pro kontinuální monitoraci glukózy (CGM) – senzory, vysílače a případně přijímač, který není „SMART“ zařízením
Datové rozhraní
Do dvacátého druhého dne kalendářního měsíce se lze k návrhu Seznamu vyjádřit. V případě zjištění nesrovnalosti v návrhu Seznamu je možné kontaktovat SÚKL, a to prostřednictvím elektronické pošty na adresu: uhrzp@sukl.gov.cz, jako předmět prosím uveďte „Návrh seznamu k 1.2.2024“.
Za případné připomínky předem děkujeme.
INFORMACE PRO OHLAŠOVATELE – Ohlašování do Systému úhrad ZP
Podle § 39s, odst. 1 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů Ústav zveřejňuje k desátému dni kalendářního měsíce na elektronické úřední desce všechna ohlášení podle § 39r odst. 2 doručená Ústavu v předchozím kalendářním měsíci, pokud obsahují všechny údaje podle § 39r odst. 5 a 8.
Ústav přistoupil k přesunu agendy zařazování zdravotnických prostředků do systému úhrad z AZP do ISZP z důvodu integrace procesů Sekce regulace zdravotnických prostředků v rámci jednoho informačního systému a řádného nastavení procesů v souladu se zákonem č. 48/1997 Sb.
S ohledem na skutečnost, že nastavení procesů zůstane zachováno dle platné legislativy, budou v případě úhradové agendy migrována data, tj. platná úhradová a podaná ohlášení o zařazení prostředku do úhradové skupiny (UHS), o změnu zařazení do UHS a vyřazení z UHS. Změnová ohlášení a meziroční navýšení ceny původce budou zpracována do okamžiku spuštění ISZP a budou zohledněna v seznamu úhrad zdravotnických prostředků předepisovaných na poukaz.
V této souvislosti bude podání veškerých ohlášení v agendě úhrad pozastaveno k 18. 2. 2024, aby byl dostatek času podaná ohlášení posoudit a vyřídit.