Co dělat, když mám podezření na závadu v jakosti léku?
Pacienti by se v případě podezření na závadu v jakosti léků měli vždy poradit s lékárníkem či ošetřujícím lékařem.
Informace týkající se „normálního“ vzhledu léku jsou k dispozici v příbalovém letáku pro pacienty– v části 6. Obsah balení a další informace „Jak přípravek XY vypadá a co obsahuje toto balení „. V případě pochybností týkajících se kvality léků (např. vzhled se
neshoduje s popisem v příbalovém letáku) by se pacienti měli obrátit s žádostí o radu na lékárníky, případně lékaře, a do té doby by neměli takový lék užívat.
V případě podezření na závadu v jakosti léku může kdokoli tuto skutečnost ohlásit Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv.
Zdravotničtí pracovníci, výrobci, držitelé rozhodnutí o registraci, distributoři a prodejci vyhrazených léčiv jsou dokonce ze zákona povinni o svém zjištění SÚKL informovat.
Podezření na závadu v jakosti léčiv mohou pacienti samozřejmě nahlásit i přímo na SÚKL. Nahlášení je možné provést emailem, telefonicky nebo prostřednictvím webového formuláře. Společně s nahlášením podezření na závadu v jakosti je důležité
na SÚKL sdělit:
- číslo šarže
- veškeré další dostupné informace, které mohou usnadnit identifikaci závady v jakosti nebo ji vyloučit,
- kontakt na hlásícího
- poskytnout reklamované (závadné) balení, nebo alespoň jeho fotografie
Šrobárova 49/48 100 00 Praha 10