Návrh Seznamu cen a úhrad ZP hrazených na poukaz k 1.3.2024
Návrh Seznamu ZP obsahuje úplný výčet zdravotnických prostředků předepisovaných na poukaz hrazených z veřejného zdravotního pojištění, včetně jejich maximálních cen a výše a podmínek úhrady.
Jedná se pouze o předběžné informace v rámci návrhu Seznamu ZP.
Návrh Seznamu ZP ve formátu XLS
- NS_20240301.xlsx, soubor typu xlsx, (2,45 MB) – plný soubor
- NS_20240301_i.xlsx, soubor typu xlsx, (20,43 kB) – přírůstky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240201_v2
- NS_20240301_d.xlsx, soubor typu xlsx, (19,03 kB) – úbytky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240201_v2
- NS_20240301_z.xlsx, soubor typu xlsx, (98,76 kB) – změny proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240201_v2
Návrh Seznamu ve formátu TXT – kódování Windows-1250
- NS_20240301_WIN1250.txt, soubor typu txt, (2,97 MB) – plný soubor
- NS_20240301_i_WIN1250.txt, soubor typu txt, (16,54 kB) – přírůstky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240201_v2
- NS_20240301_d_WIN1250.txt, soubor typu txt, (10,94 kB) – úbytky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240201_v2
- NS_20240301_z_WIN1250.txt, soubor typu txt, (141,35 kB) – změny proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240201_v2
Návrh Seznamu ve formátu TXT – kódování UTF-8
- NS_20240301_UTF8.txt, soubor typu txt, (3,04 MB) – plný soubor
- NS_20240301_i_UTF8.txt, soubor typu txt, (16,93 kB) – přírůstky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240201_v2
- NS_20240301_d_UTF8.txt, soubor typu txt, (11,26 kB) – úbytky proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240201_v2
- NS_20240301_z_UTF8.txt, soubor typu txt, (146,28 kB) – změny proti předchozímu ZP ZPSCAU_20240201_v2
Kategorizační strom
Informace k preskripčnímu omezení a vztahu k první preskripci po schválení revizním lékařem u úhradové skupiny 05.02.05.01 – systém pro kontinuální monitoraci glukózy (CGM) – senzory, vysílače a případně přijímač, který není „SMART“ zařízením
Datové rozhraní
Do dvacátého druhého dne kalendářního měsíce se lze k návrhu Seznamu vyjádřit. V případě zjištění nesrovnalosti v návrhu Seznamu je možné kontaktovat SÚKL, a to prostřednictvím elektronické pošty na adresu: uhrzp@sukl.gov.cz, jako předmět prosím uveďte „Návrh seznamu k 1.3.2024“.
Za případné připomínky předem děkujeme.
INFORMACE PRO OHLAŠOVATELE – Ohlašování do Systému úhrad ZP
Podle § 39s, odst. 1 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů Ústav zveřejňuje k desátému dni kalendářního měsíce na elektronické úřední desce všechna ohlášení podle § 39r odst. 2 doručená Ústavu v předchozím kalendářním měsíci, pokud obsahují všechny údaje podle § 39r odst. 5 a 8.
Ústav přistoupil k přesunu agendy zařazování zdravotnických prostředků do systému úhrad z AZP do ISZP z důvodu integrace procesů Sekce regulace zdravotnických prostředků v rámci jednoho informačního systému a řádného nastavení procesů v souladu se zákonem č. 48/1997 Sb.
S ohledem na skutečnost, že nastavení procesů zůstane zachováno dle platné legislativy, budou v případě úhradové agendy migrována data, tj. platná úhradová a podaná ohlášení o zařazení prostředku do úhradové skupiny (UHS), o změnu zařazení do UHS a vyřazení z UHS. Změnová ohlášení a meziroční navýšení ceny původce budou zpracována do okamžiku spuštění ISZP a budou zohledněna v seznamu úhrad zdravotnických prostředků předepisovaných na poukaz.
V této souvislosti bude podání veškerých ohlášení v agendě úhrad pozastaveno k 18. 2. 2024, aby byl dostatek času podaná ohlášení posoudit a vyřídit.