SÚKL informuje o vydání miliontého ePoukazu na zdravotnické prostředky
ePoukazy přinášejí stejnou funkcionalitu jako jejich papírové protějšky, přičemž každý z nich má unikátní devítimístný identifikátor a je uložen v Centrálním úložišti elektronických poukazů, které je součástí systému eRecept. Mezi často předepisované zdravotnické pomůcky prostřednictvím ePoukazu patří hygienické potřeby nebo zařízení pro měření hladiny cukru v krvi.
„Přestože je tato moderní služba pro vystavení a výdej ePoukazů stále dobrovolná a funguje v nepovinném režimu, tak její obliba neustále roste. A to nejenom mezi pacienty, kteří dostávají poukazy na zdravotnické prostředky opakovaně, tedy často bez nutnosti navštívit svého ošetřujícího lékaře, případně mají např. omezenou pohyblivost a jejich stále opakující se návštěvy lékařů jim způsobují komplikace. Elektronické poukazy usnadňují práci nejenom všem ve zdravotnictví, šetří čas i pacientům. SÚKL tak i nadále rozvíjí systém eRecept, jehož součástí se ePoukaz stal. V listopadu 2023 byl také spuštěn Registr mandátů, což je další významná komponenta systému eRecept,“ komentuje pověřený ředitel Jakub Velík zavádění moderních digitálních technologií provozovaných Ústavem.
Rok 2024 je pro systém eRecept zlomový, neboť SÚKL očekává překročení hranice 500 milionů vystavených eReceptů. SÚKL tak nadále pokračuje v realizaci rozvoje elektronického zdravotnictví v České republice.
O systému eRecept:
eRecept je Státním ústavem pro kontrolu léčiv od roku 2018 neustále vyvíjen. V roce 2022 byl eRecept rozšířen o modul ePoukaz, v roce minulém byl spuštěn přeshraniční eRecept pro vyzvednutí léčiv ve vybraných zemích EU a v listopadu 2023 byl spuštěn i Registr mandátů. Tento systém usnadňuje vyzvednutí léků nebo zdravotnických prostředků, kdy můžete sdílet přístup ke svým elektronickým receptům i poukazům na zdravotnické prostředky s kýmkoliv, koho si vyberete. Tato služba pomůže třeba pacientům s omezenou pohyblivostí nebo seniorům, kterým bude moci vyzvednout léky a zdravotnické prostředky jakákoliv pověřená osoba.
Tiskové a informační oddělení
19. 1. 2024